J.E.A.M.

elionora - dag 3

Publicerad 2012-06-25 13:52:44 i 30 Dagar

Har tyvär inte bloggat på ett tag men har inte varit hemma och blogg.se appen funkar inte -.-
Men hur som helst så kommer dag 3,4 och 5 som jag missat i kommande inlägg!
 
Dag 3 - Min favoritårstid

 
Sommaren!
 

Sverige är som bäst på sommaren! Om man bortser från allt regn och så då. Man har sommarlov och har massa tid att ungås med kompisar! Man åker iväg på semesteroch får se nya platser! Jag bara älskar sommaren!

Varför just sommaren?
Jag velade faktiskt lite mellan sommaren och vintern efterssom jag fyller år på vintern, det är jul o nyår + att det är supermysigt! Speciellt runt juletiden! Alla har ljus tända överallt och mysig musik spelas på stan, färgglada lampor överallt och gnistrande vit snö. Den enda haken är att det kan bli slaskigt(fast nu så pratar jag om riktig oslaskig vinter), man måste ha på sig maaassor av kläder och fryser hela tiden(vill ju inte gå runt med termobyxor). Och så halkar man, kan inte cykla och kommer till skolan med sminket nedrunnet på kinderna pga snöstorm. Men vindern är vacker endå, så den får en bild också. ^^

 
Så varför inte hösten eller våren?
Höst-Man är ovan vid det kalla slaskiga vädret, regn hela tiden, och man längtar bara efter vintern.
 
Vår-Jätteslaskigt pga att snön smälter bort. Svårt att välja kläder för det är för varmt för dunjackan och jeansen men för kallt för jeansjackan och trekvartsbyxorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela